פסח שמח! 25 ש"ח מתנה לרכישה באתר>> קוד קופון: Passover
ברכישה מעל 150 ש"ח | ללא כפל הנחות וקופונים | בתקוף עד 30.4.2025
משלוחים חינם לכל הארץ מעל 149 ש"ח
עד 4 ימי עסקים

מי פה לכלב – אמפט

מי פה לכלבים של חברת אמפט, מנקה ושומר על הגיינת הפה, מתאים לכלבים וחתולים.

קוטו עכביש לבן

משחק כדול דנטלי לכלב עשוי מכותנה בעל 8 חבלים עם קשרים בקצוות

כמה פעמים צריך להאכיל את הכלב ביום?

כמה פעמים צריך להאכיל את הכלב ביום?

מציאת האיזון הנכון בכל הנוגע להאכלת הכלב שלך חיונית לבריאותו. בין אם יש לך גור  או כלב בוגר, הצרכים התזונתיים שלהם יכולים להשתנות. לכן זה חיוני להבין את הגורמים שקובעים כמה ארוחות הם צריכים לאכול בכל יום.

גורמים שיש לקחת בחשבון בעת קביעת התדירות להאכיל את הכלב שלך:

כשזה מגיע לקביעת התדירות להאכיל את הכלב שלך, ישנם מספר גורמים שאתה צריך לקחת בחשבון. גורמים אלה יכולים לעזור לך לבסס שגרת האכלה העונה על הצרכים הספציפיים של הכלב שלך.

1. גיל וגזע: הגיל והגזע של הכלב שלכם משחקים תפקיד משמעותי בתדירות ההאכלה שלהם. לגורים יש צרכי אנרגיה גבוהים יותר ובטן קטנה יותר, מה שאומר שהם דורשים ארוחות תכופות יותר בהשוואה לכלבים בוגרים. באופן דומה, לגזעים קטנים עשויים להיות חילוף חומרים מהיר יותר וייתכן שהם יצטרכו לאכול בתדירות גבוהה יותר מגזעים גדולים יותר.

2. רמות פעילות: רמת הפעילות שהכלב שלך עוסק בה על בסיס יומי תשפיע גם על תדירות ההאכלה שלו. כלבים פעילים מאוד או משתתפים בפעילות גופנית סדירה עשויים לדרוש ארוחות תכופות יותר כדי לתדלק את הוצאות האנרגיה שלהם. לעומת זאת, כלבים פחות פעילים עשויים להזדקק לפחות ארוחות כדי להימנע מהאכלת יתר.

3. מצבים בריאותיים: מצבים בריאותיים מסוימים, כגון סוכרת או הפרעות במערכת העיכול, עשויים לדרוש לוח זמנים האכלה ספציפי. במקרים אלה, התייעצו עם הוטרינר שלך כדי לקבוע את תדירות ההאכלה הטובה ביותר עבור הכלב שלך.

חשיבות הגיל והגזע בתדירות האכלת כלבים:

כפי שהוזכר קודם לכן, גיל וגזע הם שני גורמים קריטיים המשפיעים על התדירות שבה אתה צריך להאכיל את הכלב שלך. בואו נעמיק בכל אחד מהגורמים הללו ונבין את חשיבותם בקביעת תדירות ההאכלה.

1. גיל: לגורים יש דרישות אנרגיה גבוהות יותר בגלל הגדילה וההתפתחות המהירה שלהם. במהלך החודשים הראשונים, יש להאכיל גורים במזון לגורים בתדירות גבוהה יותר כדי לספק להם את החומרים המזינים הדרושים. הנחיה כללית היא להאכיל גורים שלוש עד ארבע פעמים ביום עד שהם מגיעים לגיל שישה חודשים בערך. לאחר שישה חודשים, אתה יכול להעביר אותם בהדרגה לשתי ארוחות ביום.

2. גזע: לגזעים שונים יש קצב חילוף חומרים ויכולות קיבה משתנות. גזעים קטנים יותר, כמו צ’יוואווה או שיצו, עשויים להזדקק לאכול בתדירות גבוהה יותר בגלל חילוף החומרים המהיר יותר והקיבה הקטנה יותר. מצד שני, גזעים גדולים יותר, כמו פיטבול או סן ברנרד, עשויים להסתדר עם פחות ארוחות מאחר שיש להם חילוף חומרים איטי יותר וקיבה גדולה יותר.

תפיסות שגויות נפוצות לגבי לוחות זמנים להאכלת כלבים:

ישנן מספר תפיסות שגויות נפוצות לגבי לוחות זמנים להאכלת כלבים שעלולים להוביל לבלבול בקרב בעלי כלבים:

1. השארת מזון בחוץ כל היום: חלק מבעלי הכלבים מאמינים שהשארת מזון בחוץ כל היום מאפשרת לכלבים שלהם לאכול מתי שהם רוצים. עם זאת, גישת האכלה חופשית זו עלולה להוביל לאכילת יתר, השמנת יתר ואפילו בעיות התנהגותיות. עדיף לקבוע זמני ארוחה מוגדרים כדי להבטיח שליטה נאותה במנות ולמנוע חטיפים מוגזמים.

2. האכלה פעם ביום: אמנם זה עשוי להיות נוח לבעלי כלבים מסוימים להאכיל את הכלבים שלהם פעם ביום, אך ייתכן שתרגול זה אינו אידיאלי עבור כל הכלבים. רוב הכלבים נהנים מארוחות מרובות במהלך היום, במיוחד אם יש להם צרכי אנרגיה גבוהים יותר או מצבים בריאותיים ספציפיים.

3. שמירה קפדנית על זמני ארוחות קבועים: אמנם חשוב שתהיה לו סדר יום האכלה עקבי, אבל חיוני גם להיות גמיש בהתבסס על הצרכים האישיים של הכלב שלך.

תדירות האכלה מומלצת לגורים:

לגורים יש דרישות תזונתיות ייחודיות בשל גדילתם והתפתחותם. להאכיל אותם בכמות הנכונה של מזון בזמנים הנכונים הוא חיוני לבריאותם הכללית. להלן כמה תדרי האכלה מומלצים לגורים:

1. עד 3 חודשים: יש להאכיל גורים עד גיל שלושה חודשים ארבע פעמים ביום. זה מבטיח שהם מקבלים מספיק חומרים מזינים כדי לתמוך בגדילתם.

2. 3 עד 6 חודשים: מגיל שלושה עד שישה חודשים, גורים יכולים לעבור לשלוש ארוחות ביום. התאמה זו מאפשרת להגדיל את קיבולת הקיבה שלהם תוך מתן תזונה מספקת.

3. 6 חודשים ומעלה: ברגע שהגור שלך מגיע לגיל שישה חודשים, אתה יכול להעביר אותו בהדרגה לשתי ארוחות ביום. תזמון האכלה זה מתאים בדרך כלל גם לרוב הכלבים הבוגרים.

תדירות האכלה מומלצת לכלבים בוגרים:

עבור כלבים בוגרים, תדירות ההאכלה יכולה להשתנות בהתאם לצרכים ולנסיבות הספציפיים שלהם. להלן מספר המלצות כלליות לתדירות האכלה לכלבים בוגרים:

1. פעמיים ביום: רוב הכלבים הבוגרים מצליחים לאכול אוכל לכלבים פעמיים ביום, עם כ-12 שעות בין הארוחות. לוח זמנים זה מספק איזון בין מתן מענה לצרכים התזונתיים שלהם ומניעת אכילת יתר.

2. כלבים פעילים או עבודה: כלבים העוסקים בפעילות גופנית קפדנית או בעבודה, כגון כלבי חיפוש והצלה או כלבי ספורט, עשויים להפיק תועלת משלוש ארוחות ביום. התדר המוגבר הזה מבטיח שיש להם מספיק אנרגיה כדי לקיים את הפעילויות התובעניות שלהם.

3. כלבים מבוגרים: ככל שהכלבים מתבגרים, חילוף החומרים שלהם מאט, והם עלולים להיות פחות פעילים. עבור כלבים מבוגרים, האכלתם פעמיים ביום במנות קטנות יותר יכולה לעזור למנוע עלייה במשקל ולהתאים לצורכי האנרגיה המשתנים שלהם.

הבנת בקרת מנות וגדלי ארוחות:

בנוסף לקביעת תדירות ההאכלה, בקרת המנות וגדלי הארוחות חיוניים לשמירה על המשקל האידיאלי והבריאות הכללית של הכלב שלך.

1. התייעץ עם חנות החיות שלך: לרוב המוכר בחנות החיות שלך יוכל לספק הדרכה לגבי גודל המנות המתאימים לכלב שלך בהתבסס על הגיל, הגזע, המשקל ורמת הפעילות שלו. הם יכולים גם להמליץ על מותגים ספציפיים של מזון לכלבים או פורמולות העונות על הצרכים התזונתיים של הכלב שלך.

2. למדוד את האוכל של הכלב שלך: השתמש בכוס מדידה כדי למדוד במדויק את האוכל של הכלב של. הימנע מלנחש את הכמות, זה יכול להוביל להאכלת יתר או תת האכלה.

3. התאימו את גודל המנות לפי הצורך: שימו עין על משקלו ומצב גופו של כלבכם.
אם הם עולים או יורדים במשקל, ייתכן שתצטרך להתאים את גודל המנות בהתאם. הווטרינר שלך יכול לעזור לך לקבוע את השינויים המתאימים לעשות.

היתרונות של האכלה עקבית:

קביעת לוח הזמנים עקבי של האכלה מציעה מספר יתרונות הן לך והן עבור הכלב שלך.

1. עיכול טוב יותר: זמני הארוחה עוזרים לווסת את מערכת העיכול שלהם. עקביות בהאכלה יכולה למנוע בעיות במערכת העיכול ולקדם עיכול בריא.

2. ניהול אילוף והתנהגות: ניתן לשלב סדר יום האכלה קבוע בשגרת האימונים של כלבכם. על ידי שיוך זמני ארוחות עם חיזוקים חיוביים, כגון שבחים או חטיפים לכלבים, אתה יכול לחזק התנהגות טובה וליצור קשר עם הכלב שלך.

סימנים לכך שהכלב שלך עשוי להזדקק לשינוי בתדירות ההאכלה:

אמנם תדירויות ההאכלה המומלצות שהוזכרו קודם לכן מתאימות בדרך כלל לרוב הכלבים, אך חיוני לשים לב לצרכים האישיים של הכלב שלכם.

1. רעב מתמיד: אם הכלב שלך נראה רעב כל הזמן בין הארוחות, זה עשוי להעיד על כך שהוא זקוק לארוחות תכופות יותר או למנות גדולות יותר.

2. עלייה או ירידה במשקל: עלייה או ירידה פתאומית במשקל יכולה להוות אינדיקציה לתדירות האכלה לא מתאימה. אם הכלב שלך עולה במשקל למרות ציות להנחיות ההאכלה המומלצות, ייתכן שיהיה עליך להפחית את גודל המנות או להגביר את הפעילות הגופנית. לעומת זאת, אם הכלב שלך יורד במשקל, ייתכן שיהיה צורך לספק ארוחות תכופות יותר או מנות גדולות יותר.

3. בעיות עיכול: אם הכלב שלך חווה בעיות עיכול תכופות, כמו שלשולים או הקאות, זה יכול להיות סימן שתדירות ההאכלה הנוכחית שלו אינה מתאימה. במקרה זה מומלץ להתייעץ עם הווטרינר שלך כדי לקבוע אם יש צורך בהתאמות.

המאמר נכתב על ידי צוות דוגיפט והוא בגדר המלצה בלבד, יש להתייעץ עם וטרינר לפני כל יישום המלצה.

 

 

עגלת קניות
×
דילוג לתוכן