5% הנחה לרכישה באתר קוד קופון: sale5
ברכישה מעל 150 ש"ח | בתקוף עד 31.5.2024 | ללא קטגוריית דיל זוגות וכפל הנחות
משלוחים חינם לכל הארץ מעל 149 ש"ח
עד 4 ימי עסקים

מי פה לכלב – אמפט

מי פה לכלבים של חברת אמפט, מנקה ושומר על הגיינת הפה, מתאים לכלבים וחתולים.

קוטו עכביש לבן

משחק כדול דנטלי לכלב עשוי מכותנה בעל 8 חבלים עם קשרים בקצוות

תנוחות שינה של כלב

כל מה שרציתם לדעת תנוחות שינה של כלב ועל הרגלי השינה של כלבכם

מכורבלים כמו כדור, מתוחים או ישנים על הגב, כלבים ישנים לעתים קרובות בתנוחות שינה מוזרות ושונות. התנוחה שכלבכם בוחר לשינה עשויה להיות קשורה לטמפרטורת החדר, לרמת הפעילות היומית שלו וברמת האמון שלו בכם.

כמו לבני אדם גם לכלבים ישנם הרגלי שינה ותנוחות שינה שונות המסמלות על התנהגותו והרגשתו של כלבכם. במאמר זה נעסוק בהרגלי השינה ובתנוחות השונות של כלבם בזמן שינה.

הרגלי שינה של כלבים

כמה שעות ביום כלבים ישנים?

להיות כלב זה הרבה עבודה. אתה צריך ללכת לטיולים, להביא מקלות ולהיות ערני לשינויים המתחוללים בסביבה שלך. כתוצאה מכך, כלבים זקוקים לכ-10-14 שעות שינה ביום . זה כולל שינה בלילה ועוד כמה תנומות קצרות בשעות היום. באופן לא מפתיע, גורים זקוקים לשינה מרובה יותר – להם יש צורך בכ-20 שעות שינה ביום לצמיחה והתפתחות בריאים. כלבים בוגרים עשויים לדרוש יותר שינה ככל שהם מזדקנים. גזעי כלבים גדולים יותר כמו מסטיף אנגלי או ניופאונדלנד גם נוטים לישון יותר מ -14 שעות ביום.

כלבים בבית שקט עשויים לישון יותר. בעוד שכלבים בסביבה אנרגטית פעילה יותר ישנו פחות. עם זאת, כלבים יכולים להתאים את התנהגות השינה שלהם לסביבתם כך שיוכלו להיות ערים כאשר יש מה לעשות, ולישון בשאר הזמן.

כלבים בתוך הבית עשויים לישון יותר כי הם משועממים. תעזרו לכלבכם לפתח דפוסי שינה בריאים על ידי מתן גירוי רב במהלך היום בצורה של צעצועים, טיולים וזמן משחק. 

אם כלבכם ישן יותר מהרגיל, צור קשר עם הווטרינר שלך זה יכול להיות סימפטום התחלתי למחלה מתפתחת.

למה כלבים ישנים כל כך הרבה?

כלבים עוקבים ומחקים את דפוסי השינה של בעליהם. כאשר  בשלב הראשוני של שנתם , הם נכנסים לשלב ה”שקט של השינה”, שבו הנשימה מאטה, לחץ הדם יורד וקצב הלב יורד. השלב השני הוא השלב שכלבם כבר שרוי בשינה עמוקה מאוד. בשלב זה כלבים מזיזים את עיניהם במהירות מתחת לעפעפיים הסגורים. פעולה זו ידועה בשם REM (תנועת עיניים מהירות). גם בני אדם עוברים שנת REM, ומחקרים מראים שזהו הזמן שבו חלומות מתרחשים. 

האם כלבים חולמים? האם זה קשור לתנוחת שינה של הכלב?

כלבים עלולים להתחיל לנבוח, לילל או להזיז את רגליהם במהלך שנת REM. חוקרים סבורים שכאשר כלבים מתנהגים כך, הם עשויים לחלום. זה עשוי לקרות כמה פעמים בכל לילה כשהכלב שלך עובר את שלבי השינה הראשוניים.

תנוחות שינה של כלב נפוצות

תנוחת שינה של כלב - כלב ישן על הצד

כלב הישן על צדו כשהרגליים שלו מושלכות לכל עבר – זה סמל כי כלבם נמצא בשינה עמוקה. אם אתם מוצאים את כלבכם במצב שינה זה, הניחו לו בשקט כדי לתת לכלבכם לקבל את זמן המנוחה שהוא צריך. ייתכן שתבחין כי כלבכם בוחר לישון במיטת שלו או במיטה שלכם. ובדרך כלל הכלבים בוחרים במקום הרחק מאזורים העמוסים הרועשים של הבית. שינה על הצד מסמלת שהכלב שלך מרגיש בנוח בסביבתו וסומך עליך. 

תנוחת שינה - האריה

כשהכלב שלך ישן כשראשו מונח על גבי כפותיו הקדמיות, תנוחה המכונה תנוחת אריה, כלבכם כנראה לוקח רק דקה לנמנם. הכלב השובב שלכם מוכן לזנק לפעולה בהתראה של רגע מתנוחת שינה זו. אתה יכול להבחין כי הכלב שלך מהנהן בתנוחת אריה כשהוא יושב לרגליך או ליד דלת הכניסה. שם הוא יכול להיות קרוב לכל פעולה פוטנציאלית בזמן שהוא “גונב” תנומה קצרה.

תנוחת שינה - הסופגנייה

כלב היושן בתנוחת הסופגנייה משמע מכורבל לכדור קטן והדוק. כל איבריו מרוכזים קרוב לגוף וכלבכם עלול להניח את אפו על רגליו האחוריות. הזנב עשוי להיות עטוף על הגוף כמו צעיף רך. כלבים בוחרים לפעמים בתנוחת הסופגנייה כדי לשמור חום גופם. אתה עשוי לראות את כלבכם בתנוחה זו לעתים קרובות יותר כאשר מזג אוויר קריר. 

יש כלבים שבוחרים בתנוחת הסופגנייה לשינה אם הם מרגישים פגיעים או חרדים. הם שומרים על האיברים החיוניים שלהם מכוסים. במקום לחשוף את הבטן שלהם. תנוחת שינה זו היא שריד לצורך של אבותיהם הפראיים של כלבכם להגן על עצמם מפני טורפים בכל עת, אך במיוחד בעת השינה. 

כלבים שמתרגלים לבית חדש או לשינויים גדולים אחרים בחיים עשויים לישון בתנוחת הסופגנייה. כשהם מסתגלים לנסיבות החדשות שלהם. תנוחת השינה של הסופגנייה משרע תחושת ביטחון ונוחות לכלבכם.

תנוחת שינה - גב אל גב

אם הכלב שלכם ישן גב אל גב איתך או עם כלב אחר, הוא מפגין התנהגות של אמון ואינטימיות. שינה גב אל גב עשויה להזכיר לכלבכם את התנהגות משפחתו. כאשר הוא ומשפחתו ישנו זה לצד זה. תנוחה זו לעיתים עשויה להזכיר לכלבכם את השבועות הראשונים לחייו, כאשר הוא שכב בתוך ערימה של גורים חמודים ביחד עם אחיו להמלטה. 

אם אתה בן המשפחה היחיד שהכלב שלך בוחר לישון אתו, פירוש הדבר שאתה בעל מזל וכלבכם סומך עליכם! תשמח שהכלב שלך נותן בך כל כך הרבה אמון ומעריך את הקשר שיש לכם. 

תנוחת שינה - סופרמן

כלב השרוע על הקרקע כשהרגליים הקדמיות מופנות קדימה, הרגליים האחוריות מתוחות לאחור והבטן לחוצה לרצפ. תנוחת הכלב שלכם עשויה להזכיר לכם את סופרמן בטיסה. כאשר כלבכם בעמדת סופרמן, ככל הנראה כלבכם שחוק מיום של משחקים ופעילות מרובה. אבל אל תלך שולל על ידי התנוחה העצלנית הזו – ממש כמו סופרמן האמיתי. הכלב שלך מוכן לפעולה כהרף עין אם בן משפחה צריך אותו. כלבכם מוכן לכל תרחיש ממש כמו סופרמן!

כלב ישן על הגב - תנוחת שינה פעמונית

מדוע הכלבים ישנים על הגב עם הרגליים באוויר? כלבים הישנים על הגב עם הרגליים מכוונות לכיוון השמיים מראה על כך שחם להם או שהם מרגישים בטוחים מאוד בסביבה שלהם(או שניהם). על ידי חשיפת הבטן, ששם לרוב יש לכלבכם פחות פרווה, יכול להיות שהכלב יוכל להתקרר במהירות. עם זאת חשיפת הבטן מאפשרת לחשוף את האיברים החיוניים וגורמת לכלב להרגיש פגיע יותר. אז אם הכלב שלכם ישן בתנוחה החמודה במיוחד הזו, בהחלט צלמו אותו ודעו שלכלב שלכם סומך עליכם ועל הסביבה שלו.

תנוחה זו יכולה גם להוות תנוחת שינה עונתית לכלבכם. תוכלו להבחין בכך לעתים קרובות יותר במזג אוויר חם.

תנוחת שינה של כלב - כלב ישן עם ראש מורם

יש כלבים שמעדיפים לישון עם הראש והצוואר מורם מעל לגובה הגוף. זה יכול לאותת שלכלב שלך יש קשיי נשימה והוא עלול לסבול ממחלת לב או ממחלה אחרת.

שימו לב היטב אם כלבכם ישן עם ראש וצוואר מורם. חשוב לשים לב לנשימה שלו אם היא רועשת או מהירה, או אם לכלבכם יש חוסר יכולת להשתתף בפעילות גופנית רגילה. צור קשר עם הווטרינר שלך ודווח על כל התסמינים ששמת לב אליהם.

דפוסי התנהגות בשינה של כלבים

כלב מתעוות בשינה

שינה עמוקה קשורה לכלב שמתעוות או “עמוק” בשנתו. כלבים מסוימים עשויים לכשכש בזנבם או לנבוח בעדינות או לייבב במצב שינה עמוקה. זוהי התנהגות נפוצה של כלבים ועשויה להיות קשורה לחלום. 

התקפים בזמן שינה אצל כלבים

התקפים בזמן השינה מתרחשים לעתים קרובות כאשר כלבכם ישן אך הם שונים בהרבה ונדירים בהרבה מהתנהגות עוויתות או חלומות פשוטים. במהלך התקף, הכלב ייפול על צדו, יתקשה להירדם, יריר, ישתין, יעשה את צרכיו ויזיז את כל ארבעת רגליו. התקפים אצל כלבים נמשכים רק דקה או שתיים, אך יכולים להיות מפחידים עבורך ולבלבל את כלבכם. במקרה של התקף מומלץ לצלם סרטון של ההתקף ולהראות אותו לווטרינר כדי לאשר מה קרה. ניתן לטפל בהפרעה נוירולוגית זו באמצעות תרופות, לכן פנה מיד לווטרינר שלך.

איפה הכלב שלכם צריך לישון?

האם הכלב שלך צריך לישון במיטה שלו או במיטה שלך?

זה לא באמת משנה היכן הכלב שלכם ישן, כל עוד אתה והכלב שלך מסוגלים לקבל מנוחת לילה טובה. אם אתה והכלב שלך נהנים לישון באותו חדר שינה, זה בסדר, כל עוד אתה וכלבכם יכולים ליפול בשינה עמוקה וטובה מדי לילה. 

יש אנשים שמעדיפים לישון עם כלבם במיטתם. אחרים מקבלים מנוחה טובה יותר כאשר הכלב ישן על הרצפה במיטה שלו. החליטו מה טוב עבורכם ואכוף בעדינות גבולות כדי לשמור עליכם ועל כלבכם בנוח ככל האפשר.

גודל הכלב שלך בהחלט ישחק תפקיד בהחלטה איפה ישן כלבך, על הרצפה על המיטה שלך. אתה תרצה להיות מסוגל להזיז פיזית את הכלב שלך אם הוא יעז לגשת לאזור אסור במיטה שלך, כמו הכרית שלך. אם כלבך נוחר, זה יכול להיות הגורם להחלטה האם לתת לכלבך להצטרף אליך למיטה. 

כלבים בוחרים לעתים קרובות לישון למרגלות המיטה שלכם, ולא בחלק העליון. זה יכול להיות בגלל שיש קצת יותר מקום להתמתח ולהירגע. הכלב שלך כמעט תמיד ימצא דרך לישון כשחלק מגופו עליך לתחושת ביטחון. 

מה אם אני לא רוצה שהכלב שלי ישן בחדר שלי?

לפעמים כלבים מתעוררים בלילה, מה שעלול להפריע לשינה שלך.

אם אתה לא ישן טוב, אתה תהיה מאושר יותר אם הכלב שלך ישן בחדר אחר. 

האפשרויות כוללות שימוש בשער כדי להחזיק את הכלב שלך בחדר שינה אחר על מיטת כלב השלו, או שהכלב שלך ישן בארגז במקום אחר בביתכם.

אל תרגישו רגשות אשם על זה שהכלב שלך יישאר מחוץ לחדר שלך בלילה. הכלב שלך יכול לנמנם במהלך היום כדי להדביק את השינה, אבל אתה כנראה לא יכול. העדיף את השינה הבריאה שלך ויהיה לך יותר אנרגיה למשחק וליצור אינטראקציה בריאה עם הכלב שלך במהלך היום.

האם הכלב שלי צריך לישון בחוץ?

נכון שלחלק מהכלבים יש פרווה עבה ומותאמת לקור. וחלק מן הכלבים אחרים יכולים להתנהל היטב את החום. אבל אף גזע כלבים לא צריך לעמוד בחום או קור עז לאורך כל הלילה, אפילו כלבי גינה החזקים ביותר . לא רק הטמפרטורה יכולה לגרום לבעיה. הכלב שלך עלול להיות נתון לביקורים מפתיעים של חיות בר ליליות, אורות ומפגעים אחרים. כל בעלי חיות המחמד צריכים לתכנן מקום שינה מקורה לכלב שלהם. 

איפה הכלב שלכם צריך לישון?

דום נשימה בשינה

כלבים יכולים לסבול מדום נשימה בשינה, שעלול להיות מסכן חיים אם לא מטפלים בהם. דום נשימה בשינה שכיח ביותר בכלבים שמנים או בעלי פנים שטוחות ומתאפיין בנחירות חזקות וקיצות תכופות במהלך הלילה עקב זרימת אוויר מופחתת. 

נדודי שינה

כאב כרוני, גירוד או הטלת שתן תכופה יכולים למנוע מהכלב שלך לישון. במקרים אלה ניתן לטפל בסיבה הבסיסית לנדודי השינה ושנת כלבך תשתפר. 

אם הכלב שלך משועמם או לא פעיל במהלך היום, הוא עלול פשוט לא להיות עייף בלילה, ולהוביל כתוצאה מכך לנדודי שינה. נסה לכלול איזשהו משחק או טיול ארוך בערב כדי לעייף את הכלב שלך. 

נרקולפסיה

נרקולפסיה היא הפרעת שינה במערכת העצבים שגורמת לכלב שלך ליפול פתאום על הרצפה ולהירדם בזמנים אקראיים. הכלב יתעורר פתאום אם יש ריח חזק או אם תלטף את הכלב. תרופות שנקבעו על ידי הווטרינר שלך יכולות לסייע בניהול נרקולפסיה אצל כלבך. 

פנה לווטרינר כדי לאבחן את בעיות השינה של כלבך ולמצוא פתרונות המתייחסים לבעיה. 

5 עובדות שלא ידעתם על שינה של כלבים ועל תנוחות שינה של כלב

  • כלבים חווים שלבי שינה שונים (REM & NREM), בדיוק כמונו.
  • רוב הכלבים ישנים לפחות מחצית מחייהם – 12 עד 14 שעות ביום.
  • 60% מכל נשיכות הכלבים קורות כאשר הילדים כשהם מנסים להעיר כלב משינה עמוקה .
  •  רוב הכלבים מסתובבים במעגל לפני שהם שוכבים (הם מראים הרגלים כמו של אבות אבותיהם הכלבים הפראיים, שהיא בעצם דרך להרגיש בנוח ולהרגיש בטוחים).
  • גורים וכלבים מבוגרים חולמים יותר מאשר כלבים בגיל העמידה.

קטגוריות נבחרות:

אוכל לכלבים | משחקים לכלבים | מזון לגורים | מיטות לכלבים

המאמר נכתב ע”י צוות דוגיפט והוא בגדר המלצה בלבד, יש להתייעץ עם וטרינר לפני כל יישום המלצה.

עגלת קניות
×
דילוג לתוכן